۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۱۶۳
عالم اهل سنت کردستان:

اهل بیت را نور چشم خود می دانیم| پای عهدمان با انقلاب هستیم

عضو شورای عالی افتاء کردستان از عشق و علاقه اهل سنت این منطقه به اهل بیت(ع)و نظام اسلامی سخن گفت و تاکید کرد که پای عهدی که با انقلاب و امام بسته ایم، هستیم.
ماموستا عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا ملارحیم عباسی از علمای شافعی مذهب و عضو شورای افتاء کردستان صبح امروز در دیدار علمای اهل سنت این منطقه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضمن تبریک هفته وحدت، وحدت مسلمین را یک اصل مهم دینی و قرآنی دانست.

وی تاکید کرد: ما مردم کردستان که شافعی مذهب هستیم، نسبت به اهل بیت(ع) کمال ارادت را داریم؛ ما اهل بیت(ع) را از خودمان می دانیم، حضرت امیر، امام حسن و امام حسین را نور چشم خودمان می دانیم.

به زحمت هایی که در مسیر انقلاب متحمل شدیم افتخار می کنیم

ماموستا عباسی از نقش مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نیکی یاد و تصریح کرد: مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی همراه با با روحانیان در صف اول قرار گرفتند؛ در رفراندوم جمهوری اسلامی شاهد رای 99 درصدی مردم این منطقه به نظام اسلامی بودیم.

وی بیان داشت: ما خود را خدمتگزار نظام اسلامی دانسته و می دانیم؛ ما در جنگ دچار مصیبت ها و سختی های بسیاری شدیم اما چون برای دفاع از اسلام بود به آن افتخار می کنیم.

قدردان نظام اسلامی و خدمات متعدد آن هستیم

این عالم اهل سنت تاکید کرد: ما در همه مقاطع در کنار جمهوری اسلامی بوده و هستیم، اکنون نیز حاضریم مال و جان خود را تقدیم نظام کنیم.

عضو شورای افتاء کردستان بیان داشت: نظام اسلامی نظامی رحیم است، ما مردم کرد به وسیله شهید چمران بیعت خود را به حضرت امام(ره) تقدیم کردیم و هنوز هم سر این بیعت هستیم.

وی با بیان این که ما قدردان این نظام و خدمات متعدد آن هستیم، افزود: امیداریم این نظام برای ما باقی بماند، این نظام، اسلام را در دنیا زنده کرده است؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلام در صحنه اجتماعی جایی نداشت اما حضرت امام اسلام را به صحنه آورد.

راه اندازی شورای عالی افتاء کردستان با حضور علمای اهل سنت

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تبریک هفته وحدت، گزارشی از وضعیت اهل سنت و شیعیان این منطقه ارائه کرد.

وی با بیان این که مردم و علمای کردستان علاقه و پیوند بسیار قوی با مساله وحدت دارند، گفت: به برکت نظام اسلامی و هدایت های رهبری و مراجع تقلید وحدت و انسجام خوبی در کردستان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از راه اندازی و ایجاد شورای روحانیت در شهرهای استان و نیز شورای استانی افتاء در کردستان با حضور علمای شاخص و برجسته خبر داد.

وی تصریح کرد: در شورای مرکزی روحانیت که متشکل از 15 نفر از علمای بزرگ استان است، مسائل اختلافی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و نظر شورا نیز مورد احترام همه شافعی ها است. /924/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات